Zdravstvuj! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van mikeenmerel - WaarBenJij.nu Zdravstvuj! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van mikeenmerel - WaarBenJij.nu

Zdravstvuj!

Door: mikeenmerel

08 Juni 2011 | Rusland, Moskou

Na afgelopen donderdag afscheid te hebben genomen (Mike ziekjes) van het thuisfront begon ons avontuur in St. Petersburg. Nadat we onze spullen gedropt hadden in het hostel / bezemkast aan de Nevsky Prospect zijn we meteen maar de stad gaan verkennen. Al snel bleek dat de Nevsky Prospect, 4.5 km lang, de hoofdstraat van St. Petersburg was met aan het einde de Hermitage. Toen om 23.00 uur nog steeds de zon scheen werd duidelijk dat we in de periode van de ‘white nights’ zaten, oftewel: 23 uur licht en 1 uur halfdonker of halflicht. Onze gordijnen waren hier niet op ingesteld dus de ‘oogmaskertjes’ van Merel kwamen goed van pas.
Op dag 2 hebben we Peterhof bezocht, een paleizen- en tuinencomplex vol met fonteinen. Op de terugweg namen we een kijkje in een klein kitsch kerkje en waren we getuigen van een bruiloft (oude vent met jong bruidje). Terug in de stad hebben we nog wat sightseeing gedaan om (met masker) op tijd te gaan slapen. De volgende ochtend stond namelijk de Hermitage op het programma. We hadden ons al laten vertellen dat als je 1 minuut aan elk kunstobject zou besteden je in totaal 15 jaar bezig bent. Het werd dus selectief slenteren. Na 5 uur Rembrandt, Van Gogh, Gauguin, Picasso en Da Vinci vonden we het welletjes en zijn we lekker uit eten geweest in een hip tentje. Na een laatste dag sightseeing (onder andere het Wodka museum) zijn we ’s avonds op de nachttrein naar Moskou gestapt. De trein viel ons heel erg mee ondanks onze 2 stinkende Russische coupegenoten.
In Moskou hebben we uiteraard het Kremlin bezocht en zijn we naar een gebalsemde Lenin gaan kijken. Moskou is, vergeleken met het knusse St. Petersburg, enorm groot en zakelijk.
Na onze kleding te hebben gewassen zitten we nu fris en fruitig klaar om vanavond op de trein te stappen richting Irkutsk. 4 dagen transsiberië express, 4 dagen geen douche, 4 dagen noodles en cup a soup, maar vast en zeker een geweldige ervaring rijker!

Do’s St. Petersburg
Uit eten gaan bij Teplo
Met Metro en Busje naar Peterhof (ipv dure boot)
Oogmaskers en oordoppen mee tijdens de white nights

Don’ts St. Petersburg
Do not try to impress with high heels and short skirts..the Russian ladies can do better (met blaren)!

Do’s Moskou
Bezoek het Kremlin (vergeet je (oude) studentenkaart niet veel korting!)
Slapen in Godzillas hostel (Metro om de hoek)

Don’ts Moskou
Alles te voet proberen te bezoeken.

Big Mac teller: 0
Hoofdstoot teller Mike: 2

Groetjes, Merel en Mike

Foto's:

• 08 Juni 2011 - 09:13

Dikkie Dik:

Goedemorgen jongelui,

De kop is eraf!
    De eerste ervaringen zijn binnen (het was toch al bekend dat Russinnen en high heels goed samengaan?!)
    Is het ventje alweer beter?
    Let goed op jezelf en elkaar.

• 08 Juni 2011 - 09:35

Mama:

En waar zijn de foto's??? Heerlijk iets van jullie te horen! Irkutsk is lekker warm heb ik gezien, korte broeken dus.
    Veel plezier,
    xxx mam

• 08 Juni 2011 - 09:50

Rene:

• 08 Juni 2011 - 09:58

Fleur:

Anders ben ik nu al jaloers! ;)

• 08 Juni 2011 - 10:40

Mie:

Hé kei leuk!!
    De opperatie aan mijn voet is goed verlopen! Ik kan al zonder krukken.
    Veel fun op de trein hé

• 08 Juni 2011 - 11:01

Karlien:

Heej!

Super om van je te horen! Ik begon me al af te vragen waar je zat! ; ) Hermitage! Ikke jaloers! Leuk toch om een reisverslagje te kunnen lezen... Ik wens jullie een "fijn" avontuur toe op de trein!

xx

ps: fotokes Barça zijn goed aangekomen!

• 08 Juni 2011 - 16:39

Jordy:

Jaaaaa ik ga jullie volgen! Veel plezier!

• 08 Juni 2011 - 17:23

Geerte:

Leuk! Zal eens google-mappen! (-:

• 08 Juni 2011 - 19:36

Rob J:

Mike jonguh, waar is oe haar gebleven? Vette foto's baas, zeker die waar Merel het Kremlin (ofzo) optilt! :-)

• 08 Juni 2011 - 19:47

Joris:

Hee Mike en Merel,

Klinkt als een goed begin van de trip, vooral de hoofdstootteller (dat is niet SHE he Mike).
    Ik benijd jullie alleen niet om de vier dagen treinen richting het Oosten, die 1,5 uur van/naar Sittard is al lang genoeg ;).
    Vandaag met Aron tot de conclusie gekomen dat het wel rustiger is op kantoor zonder jouw aanwezigheid Mike (vul dat zelf maar in), eens kijken wie/hoe we de Mike grappen nu moeten invullen.

Gegroet en reis ze!

• 08 Juni 2011 - 20:39

Cerla:

Heb je geen bruine beren in St Petersburg gezien..? Mooie verhalen weer.
    Ik neem aan dat je aan het eind van de reis je eigen reisboek hebt met alle do's en dont's. Houd vol!

Veel plezier met de Express..

Cerla

p.s. Wie is die jongen met dat korte haar toch op al die foto's?

• 08 Juni 2011 - 20:59

Margriet:

Meeer & Mike!!!!
    Heerlijk jullie berichtje te lezen!!!
    Eindelijk is het avontuur begonnen...
    Lijkt al heel goed te beginnen
    En Meer, die 'eet' foto is zalig!!! Zo ken ik je!!! :)
    Geniet vooral heel veel!! Ik denk aan jullie!! Bacio!

ps @ de papa en mama van Merel, zouden jullie je rekeningnummer misschien willen doorsturen naar mij? (margrietfaber@hotmail.com) :)

• 08 Juni 2011 - 22:34

Jasper:

Zijn ze dan toch hoor. En ik zie het al, goed voorbeeld doet goed volgen, ben benieuwd wanneer die laatste centimeters haar er af gaan. Mooi om jullie eerste verhaal te lezen en foto's te zien maaruh, de Hermitage, Rembrandt, Van Gogh, ik bedoel je kan ook gewoon een weekendje Amsterdam doen . Geniet van de treinreis (railrunnerkaartje niet vergeten) en benieuwd naar jullie volgende verhalen en de stand op de hoofdstootteller, denk dat die in China nog wel verder op zal lopen.
    Tjooo

• 09 Juni 2011 - 07:45

Greet:

Hallo daar,
    Ben blij jullie eerste berichtje te lezen. Dat klinkt daar echt heel goed, prachtige foto's, goe bezig!!
    Lieve groetjes,
    Greet, x

• 09 Juni 2011 - 09:39

Jimi:

Herkenbare trein, alleen wij lagen toen zelfs nog in het gangpad :)

Jullie zijn al een week weg, nog 51 te gaan :) Zo voorbij dus!

Hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt, maar neem aan van wel aangezien jullie in het Vodka museum zijn geweest!

Enjoy.

• 09 Juni 2011 - 13:59

Ivonne:

Klinkt goed luitjes! Geniet ervan, de start is gemaakt. De transsiberie express is echt een reis op zich volgens mijn broer, gelukkig hebben ze diverse smaken noodles en cup a soup. Op de stationnetjes waar je tussendoor stopt kun je ook nog ff inkopen doen. Veel plezier, ga jullie volgen.
    x Von

• 10 Juni 2011 - 07:36

Aron:

Hoi Mike en Merel,

Leuk om jullie eerste bericht te lezen. Goed om te zien ook dat die Unox handschoenen zijn meegegaan... anders had ik je waarschijnlijk niet meer herkend op de foto (ik vond t al erg toevallig dat Merel in Rusland op de foto stond met Jim Carrey ;)). Anyhow, het is inderdaad een stuk rustiger hier. We proberen het flauwe humor niveau te benaderen, maar hebben nog weet meer oefening nodig.

Veel plezier en tot de volgende!

Gr

• 10 Juni 2011 - 12:53

Rene Van Hooren:

Hé Mike, ter info Steel Drums staan pending. Overnemen van een ander is niet ideaal maar na enig zoekwerk is alles nog gelukt.......
    Gisteren naar de nieuwe show van Hans Teeuwen geweest. Hij is terug op volle strerkte.
    Have fun.

groet,

René

• 10 Juni 2011 - 13:04

Rene:

Hebben wij anderhalf jaar tegen een ontplofte champignon aan moeten kijken gaat ie er nu voor naar de kapper. Zou zo aan je voorbijlopen, onherkenbaar.

• 11 Juni 2011 - 18:20

Yvonne:

Hallo Mike en Merel,
    Eindelijk op reis. Wat hebben jullie hiernaar uitgekeken. (dat weet ik van Mike)
    Fantastisch!
    Ik ga jullie verhalen bijhouden
    Fijne reis en geniet ervan
    liefs Yvonne

• 11 Juni 2011 - 22:00

Erik:

Super vet! Voorlopig is het nog hetzelfde als bij Eva en mij. Ik blijf jullie lekker volgen: her-beleef ik onze reis nog een keer :)

Veel plezier nog! Geniet er van!

• 13 Juni 2011 - 08:56

Maaike:

Meer en Mike, wat gaaf om 't eerste verhaal te lezen! Mooie foto's, de laatste van jou ook vooral Meer:)
    Bedankt voor je lieve berichtje op mijn verjaardag!:)

Have fun!!!! XX

• 14 Juni 2011 - 19:36

Marcel Timmermans:

Het leukste zijn toch wel de handschoenen en het kapsel van Mike.

• 15 Juni 2011 - 09:16

Linda Rutten:

Mike, ik herken je niet meer!!! Had niet verwacht dat je je wilde haren al zo snel tijdens je reis kwijt zou raken.

Geniet geniet!

Linda

• 15 Juni 2011 - 09:17

Delphine:

Mike, ik mis je!

Groetjes uit Frankrijk

• 18 Juni 2011 - 15:12

Oom Ton:

Hi jongelui, Heb jullie foto's zo juist zitten bestuderen en dat ziet er goed uit. Al heel wat gezien. Blijf de tour volgen en veel reisplezier verder!
    Lieve groeten.

• 20 Juni 2011 - 09:38

Anja:

Hi M&M, gaaf om te lezen en te zien waar jullie uithangen en wat jullie hebben gezien. Lekker makkelijk zeker dat korte haar, jij laat t voorlopig maar even lang Merel? Veel plezier en ik lees met jullie mee.
    lfs anja

• 21 Juni 2011 - 17:45

Thomas Acda:

He Mike en Merel!
    Ziet er allemaal niet zo mooi uit, het ziet er masterlijk mooi uit! Veul plezier nog en I will Follow....

• 26 Juni 2011 - 01:43

Tante Irma:

Het is net gelukt om de foto's te bekijken. Erg mooi!
    Veel liefs.

• 26 Juni 2011 - 01:47

Tante Irma:

Zie net dat mijn eerdere berichtje niet overgekomen is. ( ja, is nog even wennen) Daarin schreef ik dat ik hoopte dat het goed gaat. Hoorde van je ma dat je van de week 1 uur geskyped had. Bijzonder he. Zo ver weg en dan toch ineens dichtbij.
    Ziet er gezellig uit. Ben benieuwd naar jullie verhalen in de trein.
    Wens jullie het allerbeste!
    Liefs en de groeten, tante Irma

• 26 Juni 2011 - 20:57

Boni En Lotje:

Mooi dat jullie reis zo goed van start is gegaan. Snel meer verhalen en van wodka-tjes in de trein..mooie handschoenen in moswarm! Geniet ervan, greetz from Florence!